8 Ocak 2011 Cumartesi

REVANİ

Bu müthiş lezzetli(benim için) tatlıyı canım annem çok yapardı ve canım babam da afiyetle yerdi.Uzun zamandır yapmayı düşünüyordum.Cesaret edemedim bir türlü.Ya annemin yaptığı gibi harika olmazsa? Ama gözümü kararttım cahil cesaretimle giriştimişe.Yiyenlere göre fena olmamış, ellerime sağlıkmış.Paylaşmaktan yana olan ben sevdiklerime tattırdım.Desteklerden güç alan ben size de tarifimi sunmak istedim.

MALZEMELER:

3 yumurta

1 bardak un

3 bardak irmik

1/2 bardak sıvıyağ

2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Tüm malzemeyi çırpın ve ılık tepsiye dökün.Ilık olan fırında 150 derecede üstü kızarana dek pişirin ve soğutun.İstediğiniz biçimde kesin ve şerbet sıcakken dökün.

ŞERBETİ:

4 bardak şeker

5 bardak su

1/2 limon suyu

Şerbet kaynamaya başlayınca limon suyunu koyun 2 dakika daha kaynatıp tatlıyı haşlayın.Üzerini hindistancevizi, ceviz ya da fındık ile süsleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: