16 Ekim 2010 Cumartesi

YERLİ SARI KARPUZ


Gelibolu'nun salı ve cumartesi günleri pazarı oluyor ve salı pazarı pek ünlü.Keşan,Lapseki,Bolayır ve civar köylerde yetiştirilen ürünler dalından kopup bizler için tezgahlarda yerlerini alıyor.Herşey mis gibi kokuyor, tazecik ve çok ucuz.Ben bu pazarda kendimi kaybediyorum.Eşimle alışveriş yaparken kendisi bir karpuz seçti.Eve gelip akşam kestiğinde bizi bir süpriz neşelendirdi.En son annemin köyünde tadına çocukluğumda baktığım ve damağımda lezzet bırakmış tanıdık bir tatla karşılaştım.Goncam karpuzu ikiye kestiğinde,geçmişten gelen bir çocuk çığlığı evde yankılandı: ''Aaaaaaa,sarı karpuuuuuuz!'' Artık yerli karpuz bulmak hele hele de tadına bakmak neredeyse imkansız koca İstanbul'da.Bu yüzden seviyorum Gelibolu'yu,bu yüzden oralara gitmek,yaşamak istiyorum,ben.Benim aldığım tadları şimdi de oğlum yaşasın istiyorum.

Hiç yorum yok: