25 Ekim 2010 Pazartesi

KAVRULMUŞ YEŞİL DOMATES

Bu yemeği genellikle Bulgaristanlı göçmenler yaparmış.Yeni evli iken markette yaşlı bir teyze, koca bir torba yeşil domates almıştı.Merak etmiş ve ''Bunca domatesi ne yapacaksın teyze?'' diye sormuştum .Bana ''Biz Bulgaristan göçmenleri bunu doğrar kavurur, yeriz.'' demişti.O zamandan beri hep aklımdaydı ve bu yaz sonu kısmetmiş yapmak.Ben tarifi azıcık değiştirdim.Ek olarak soğan,sarımsak ve kırmızı biber koydum.Ekşimsi ve hoş bir lezzet.Çoğunlukla kahvaltıda tükettik, diyebilirim.Umarım sizin de hoşunuza gider.
MALZEMELER:
1kg.küp küp doğranmış yeşil domates
1 adet doğranmış soğan
1 adet doğranmış kırmızı biber
2-3 diş ezilmiş sarımsak
tuz
karabiber
sıvıyağ
YAPILIŞI:
Bir tavada soğanları ve biberleri yağda soteleyin.Ardından domatesleri ve sarımsağı ekleyin.Üzerine tuz,karabiber serpip kapağını kapatın.Ocağın altını da kısın.Arada karıştırın.Domatesler yumuşadığında pişmiş demektir. AFİYET OLSUN:-)

Hiç yorum yok: